Chiang Mai

Chiang Mai Chiang Mai

Dag 1: dinsdag 20 juli

Maandag avond vertrokken met LOT Polish Airways naar Warschau. Uiteraard had het vliegtuig vanuit daar naar Bangkok "technical problems" (oeps) en hebben we daar 4 uur staan wachten. Gelukkig vertrok hij wel en kregen we ons derde avondmaal om 3.00 uur 's nachts. Bangkok stinkt behoorlijk, dus we hebben maar gelijk de nachttrein naar Chiang Mai genomen (14 uur). We waren net kolonisten, bediening en allemaal mannetjes die klaar staan om je bed in elkaar te knutselen. Even een biertje (of vier eigelijk) gedronken op een goede vakantie. Bier zit hier in flessen van 645 ml, Groningse maatstaven dus, maar voor Thaise begrippen veel geld (half dagsalaris: fl. 8 p. fles). We zitten nu in het oude centrum van Chiang Mai, naast de markt met allemaal levende wezens (brrr). Het guesthouse is goed (fl. 5,- per nacht) en overmorgen een jungle tocht van drie dagen. Gelukkig heeft het guesthouse een goede badkamer!!! (grapje voor insiders). De wc is minder, na een keer schijten was 'ie verstopt... Gelukkig doet hij het weer...

Tempel in Chiang Mai Tempel in Chiang Mai

Dag 3: donderdag 22 juli

Woensdag: Aangekomen in Chiang Mai, gelijk maar in de Tuk Tuk door de stad heen gereden. Stuk of 4 tempels (Wats) gezien (oei, wat cultureel) en een hoop slap geouwehoer met de tuk tuk chauffeur ("This is my wife, very beautiful. But not anymore, she's very fat now"). 's avonds naar de Night Bazaar geweest inkopen gedaan (nee, dit is geen sexclub maar een markt). Onze shopping bag is nu gevuld met:

• twee zijden boxershort (fl. 7,50 p.s.) :-)
  • een zijden stropdas (fl. 6,-)
  • twee Ralph Lauren polo's (fl. 10,- p.s.)
  • twee Indiana Jones hoeden (zie foto's)

Daarna maar weer aan het bier gegaan om de overkill aan cultuur te verweken. (Heineken 624ml flessen)

Trap bij Wat Phra That Doi Suthep Trap bij Wat Phra That Doi Suthep

Donderdag hebben we twee brommers gehuurd, Tientje voor een 100cc brommer. Zonder helm en 100 km per uur door de stad gescheurd, erg leuk, maar vertel dit maar niet aan onze moeders. De mooiste tempel van Chiang Mai gezien op 2100 meter hoogte. Ter plekke heeft Bart geprobeerd om soep te eten die zo scherp proefde als pure peper. (maar het was wel lekker zegt 'ie) Na de tempel zijn we zo'n 20 km buiten de stad naar een paar watervallen geweest, ook leuk. Op de terugweg weer bij de meest vage tent wat gegeten (we zijn nog steeds niet ziek, en dat hoort er toch bij). Van een zelf geslacht varken hebben we spek gegeten en -naar later bleek- hebben we ook de darmen van dat beest zitten opeten. Erg lekker (mits ze niet van te voren zeggen wat het is). De Thaise mensen daar (het werden er steeds meer) hadden in ieder geval de lol van hun leven. (waarom weten we niet en zullen we ook nooit weten)

Nu zitten we lekker weer aan het bier. Morgen vroeg op voor een jungle tocht van drie dagen. Waar we daarna naartoe gaan zien we nog wel.

Dag 4: vrijdag 23 juli

Alweer mail, zie ik jullie denken! Dat klopt, want in m'n eentje de stad voor de derde keer rondlopen is nu wel genoeg. Bovendien is het te warm om wat te doen! Nu vragen jullie je af waar Bart is! Nee, die zit niet bij een Thais vrouwtje of krijgt een Thaise massage. Nee, Bart ligt op bed en loopt om het kwartier te kotsen of te schijten. Zeker iets verkeert gegeten :-) De varkensdarmen kunnen het niet zijn, want die heb ik ook gegeten. Misschien waren het wel die garnalen... (heb ik niet gegeten) Wel pech, beetje vertraging met de jungle tocht, maar "wat ken 't schelen, 't is vakantie. Morgen is Bart volgens de eigenaresse van de Guesthouse weer beter, dus niemand (ook fam. Claassen niet) hoeft zich druk te maken (als men dat al doet)

Wat Phra That Doi Suthep Wat Phra That Doi Suthep

Dag 5: zaterdag 24 juli

Goed, gister dus een rustdag voor de Bruijn en een dag-in-bed voor Claassen. Gelukkig (het is nu een dag later, 's avonds) is Bart weer helemaal de oude. Hij kan het eten weer verdragen en zit ook al weer aan het bier... (helemaal de oude dus) Vandaag een extra dagje in Chiang Mai en we hebben maar weer twee motoren gehuurd. Eerst naar de dierentuin geweest (!) en daarna naar een Snake farm. Vooral het laatste was de moeite waard. Onderweg bij Pizza Hut gegeten, omdat Bart even geen Thais voedsel meer kon zien. Net als avond eten een Wiener Schnitzel voor Kliezen, lachen dat Thailand (oké en voor de Bruijn een steak). We willen nu even geen risico nemen voor die jungletocht. Morgen gaan we dus echt op een jungle toch. Hopen dat Bart dat Thaise voer nu wel kan verdragen.

We willen ook nog een Thaise massage doen. (lees: Thaise en geen "Nederlands Thaise" wat zo veel wil zeggen dat die Thaise vrouwtjes dus de tietjes NIET over onze rug laten glijden)

Woensdag gaan we met de trein naar Phitsanulok. Dit plaatsje ligt tussen Bangkok en Chiang Mai.

Tot over drie dagen. We gaan nu de wat minder toeristische plekken opzoeken, dus we weten niet of we zo vaak kunnen mailen.

Facts & Figures
Chiang Mai
Guest House
Reis
Tweede stad van Thailand (1 miljoen inwoners)
Orchid House (aanrader)
Nachttrein vanuit Bangkok (14 uur + 2 uur vertraging)