Vancouver en Olympic National Park

Dag 4: dinsdag 20 maart

Vancouver Vancouver

Op drie uur rijden van Seattle ligt Vancouver (British Columbia, Canada). Dit schijnt de mooiste en best leefbare stad ter wereld te zijn. Waar ze dit vandaan halen weet ik niet, want toen ik naar de bibliotheek keek moest ik spontaan janken. Hebben ze het Kolloseum in Rome nagebouwd. Debiele amerikanen, oeps, canadezen ook altijd. Maargoed, de stad ligt tussen de bergen aan het water. Veel woontorens en een hele exclusieve jachthaven. Voor mensen met veel geld is dit inderdaad goed vertoeven. Vanuit Vancouver hebben we de boot genomen naar Victoria. Dit ligt op een eiland (Vancouver Island) zo'n ander half uur varen vanuit zuid Vancouver. 's Avonds in de bar kwam Hester er achter dat ze Hoegaarden verkochten. Het glas wat ze kreeg was precies hetzelfde als in Nederland, maar dan 3 keer zo groot. Toen we dan ook de kroeg verlieten en naar het hotel liepen, liep Hester deze straal voorbij :-)

De kust bij La Push De kust bij La Push

Dag 5: woensdag 21 maart

Weer anderhalf uur op de boot gezeten naar Port Angeles (VS). Onderweg kwamen we nog een vliegdekschip tegen waar de F18's aan en af vlogen. Hier is het Olympic National Park. Je kunt niet echt door het park rijden, maar er omheen, met allemaal doodlopende wegen het park in. Allereerst zijn we naar Lake Crescent gereden. We waren nog maar een paar meter het park in en er sprongen meteen twee herten voor de auto. Vervolgens doorgereden naar de kust. (La Push) De kust is ruig en erg mooi. Rotsachtig en een strand vol met gestrande bomen. (niet zwemmen daar dus) Na een korte wandeling stonden we praktisch alleen op het strand. We zijn geƫindigd in Forks. In hotel vroegen ze of een single bed wel ok was. Het was dus meteen duidelijk dat de trouwring van Hester en de ontbrekende ring aan mijn vinger het bewijs was voor een buitenechtelijke relatie :-)
Het food cruisen bracht ons bij een bijzonder lekkere chinees.

Hoh Rainforrest Hoh Rainforrest

Dag 6: donderdag 22 maart

Olympic National Park staat bekend om zijn tropical rain forest (Hoh rainforest). Heel apart om tussen die hele hoge met mos beklede bomen te rijden. Overal van de mist plukken en varens. Heel raar om ook het ene moment met je t-shirt in de zon te staan en het andere moment met je winterjas te rillen in het rain forest.

Na het rain forest via een kustweg weer richting Seattle gereden. Onderweg nog een paar kiekjes geschoten van Mount Rainier, die er bijzonder goed bij lag. We een verkeerde afslag van de snelweg genomen, want we zaten gelijk op een leger basis :-)

Mount Rainier Mount Rainier

Dag 7: vrijdag 23 maart

Helaas was de rondleiding bij Boeing uitverkocht en moesten Hester en ik noodgedwongen de hele dag in de zon zitten. Het is tenslotte wel vakantie! Aan het eind van de dag hebben we Arne opgehaald en zijn nog even naar de Microsoft museum en winkel geweest. (waarbij Arne alleen interesse had in de force feedback stuurjes) 's Avonds de kroeg in geweest en iets te veel gedronken. Het is geen aanrader om met een kater in het vliegtuig te zitten.

Dag 8: zaterdag 24 maart

De vliegreis terug was lang en saai!

Al met al een gave vakantie gehad. Bovendien is het leuk om te zien dat de Booij's het bumaleven prachtig vinden.